2e week + foto's (staat onder reisverslagen) - Reisverslag uit Katwijk-Midden, Nederland van Marianne Klaassen - WaarBenJij.nu 2e week + foto's (staat onder reisverslagen) - Reisverslag uit Katwijk-Midden, Nederland van Marianne Klaassen - WaarBenJij.nu

2e week + foto's (staat onder reisverslagen)

Blijf op de hoogte en volg Marianne

13 November 2013 | Nederland, Katwijk-Midden


Afbeelding van marianne klaassen

























Haallo iedereen!


Weer tijd voor een blog!

Moet zeggen dat ik steeds meer wen. Leer de kinderen steeds meer kennen.

Maandag was het verscrhikkelijk heet ( en dat schijnt alleen nog maar erger te worden) ik besloot rond 6 uur naar de markt te gaan. Hier is het dan al donker. Voor degenen die denken dat is gevaarlijk, dat is niet zo. Iedereen is heel vriendelijk en wil je helpen.Overal lopen mensen en ik vond het vooral s'avonds heel levendig op de markt. Helaas voor mij waren de markkraampjes al aan het opruimen maar het was alsnog erg leuk om het een keer anders te zien dan overdag.

Toen ik erheen ging was er wel wat grappigs gebeurt, er kwam een man naar me toe. En begon om me heen te springen (letterlijk) 'youre so beautifull, youre so beautifull´. Ik dacht wat is dit nou weer. (iedere dag ga ik er namelijk meer als een slons uitzien haha) 'Do you have a husband?´ Ik zeg nee ben pas 20. Die lach werd steeeds breder en begon steeds sneller om me heen te springen. Toen ben ik er maar vandoor gegaan haha.
Dinsdag ging ik naar NewMarket. Je heb hier Oldmarket en Newmarket. Oldmarket is iedere dag op 10 minuten loopafstand van PCC. Newmarket is alleen op dinsdag en iets verder.

Ik ging samen met een andere vrijwilliger erheen. Er werd ons verteld dat we een trotro moesten pakken. Een trotro is een soort busje. Dus ik en linda gingen erin zitten. Ik had de plaatsen geteld en in deze trotro konden volgens mijn telling 13 mensen. Maar dit is Ghana. Er kwamen steeds meer mensen in die trotro. Op een gegeven moment zaten we er met zn 22'en in!!

Toen we aangekomen waren bij Newmarket waren we blij dat we eruit konden. Newmarket is ontzettend groot, vond ik dan. Ze hebben er van alles, potten,pannen, groente, stof. Ik en Linda hebben stof gekocht, je kan naar de klerenmaker en daar bijvoorbeeld een jurk of een broek of wat jij wilt laten maken. Dat ga ik ook doen. Terug naar de markt. Er waren duizenden mensen. En ik en Linda waren de enige blanken. Dat vind ik nog steeds wennen.
En ook als ik denk dat ik eindelijk een beetje bruin ben geworden en een moment later sta ik naast een Ghanees, zakt me de moed in me schoenen. Want dan voel ik me een melkfles haha.

Vandaag heb ik de petjes uitgedeeld. Het was ontzettend leuk! De kinderen waren zo blij! Alleen de kinderen krijgen de petjes officieel met Kerst. Dit was voor de foto en een bedankje namens PCC. Voor degene die me petjes hebben gegeven, bedankt!!!
MIjn special attentions gaan steeds beter. De kinderen raken aan me gewend. Soms is het nog erg lastig. Maar dat komt vast wel goed.

In me volgende blog zal ik wat meer over mijn specialattention kindertjes schrijven.

xxxxx Marianne

  • 14 November 2013 - 00:07

    Samantha:

    Yes, zie je nou wel! Nog even en je bent op het punt dat je het jammer gaat vinden om te vertrekken! Hoop dat je wel goed eet? Leuk zeg dat je dat stof tot iets laat maken..
    Succes wijffie! je doet het goed, dikke kus!
    Xx

  • 14 November 2013 - 00:07

    Samantha:

    Yes, zie je nou wel! Nog even en je bent op het punt dat je het jammer gaat vinden om te vertrekken! Hoop dat je wel goed eet? Leuk zeg dat je dat stof tot iets laat maken..
    Succes wijffie! je doet het goed, dikke kus!
    Xx

  • 14 November 2013 - 16:19

    Dickij:

    leuk stukje schrijf je weer, dat jij dat weer moet hebben dat er een man om je heen staat te springen.hoe is het met eten? eet je al rijst.fijn dat je steeds beter gaat wennen .je moeder gaat mee een kerststuk maken samen met Alice. ik heb vorige week tegen haar gezegd dat ik haar opgeven had maar dat heb ik gisteren gedaan nu gaat ze mee lachen he groetjes en veel plezier

  • 14 November 2013 - 17:48

    Geertje :

    Hee meissie,

    Leuk stukje weer. Vind het echt leuk je zo te volgen en nu met de foto's!
    Gelukkig begin je steeds meer te wennen. Nou marrie laat je ook wat leuks voor mij maken haha,

    Ik kijk uit naar je volgende stukje.

    xxxx

  • 14 November 2013 - 18:04

    Jeannet Klaassen:

    Hoi lieverd,

    leuk stukje weer, en jij maar zeggen "jullie raken mij aan de straatstenen niet kwijt" nou in Ghana liggen ze aan je voeten haha.
    Het is niks dat je daar zit, maar nu kan ik zelf een kerststuk gaan maken. en Alies gaan ook
    dus dan ben ik niet de enige die voor het eerst gaat. Nou groetjes en een hele dikke kus
    van ons allemaal xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 14 November 2013 - 18:55

    Petra:

    Hoi wijffie,
    Gaat goed zo te lezen, leuk om telkens weer een ervaring van je te lezen ha ha ha jij weer jij trekt ze ook aan net als oma duckje een springende man om je heen had ik wel willen zien.
    Ook leuk om foto's te zien van de mensen daar.
    Nou wijffie wij wachten met z'n allen weer op je nieuwe ervaringen.
    Groetjes fam Varkevisser xxxxxx en een dikke knuffel


  • 17 November 2013 - 18:31

    Marianne:

    Klinkt gezellig marianne
    En je maakt genoeg mee zo te horen
    Geniet er van
    Groetjes de zwartjes

  • 23 November 2013 - 21:19

    Michel:

    Je maakt een hoop mee Marianne. Leuk om dat allemaal te lezen ! Wat een ervaringen ! en wij maar hier in het saaie Nederland zitten. Ik vind het erg leuk om je verslagen te lezen!
    Veel plezier nog daar grt. Michel xx

  • 24 November 2013 - 11:07

    Ellen Klaassen :

    hoi marianne leuke foto/s en uit kijken met de giftege dieren xxxxxxxx ellen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Katwijk-Midden

Mijn eerste reis

Naar Ghana

Recente Reisverslagen:

14 Februari 2014

LAATSTE WEEK GHANA WEEK 14

05 Februari 2014

WEEK 13

21 Januari 2014

WEEK 12

12 Januari 2014

WEEK 11

05 Januari 2014

REISVERSLAG WEEK 10
Marianne

Ghana

Actief sinds 27 Okt. 2013
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 14063

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2013 - 14 Februari 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: