eerst week - Reisverslag uit Katwijk-Midden, Nederland van Marianne Klaassen - WaarBenJij.nu eerst week - Reisverslag uit Katwijk-Midden, Nederland van Marianne Klaassen - WaarBenJij.nu

eerst week

Blijf op de hoogte en volg Marianne

09 November 2013 | Nederland, Katwijk-Midden

haallo iedereen!

Sinds woendag heb ik me eigen special attention kinderen programma gekregen, het zijn er 7. Dat betekend ieder kind een half uur doen wat hij of zij leuk vind. Die dag heb ik eigenlijk weer meegekeken en mappen gelezen. Ook ging ik op de werkplaats kijken. De 'betere' kinderen doen daar werk zoals armbandjes maken, sleutelhangers, sjaals enzovoort. Ook staan er weefgetouwen. ik ging meekijken bij een jongen die dat deed. Na een kwartier kijken zij hij, en nou mag jij het eens proberen. Het was zo leuk om eens te doen! De jongen maakte een sjaal of zo iets, maar er gaat zoooveel tijd in zitten om dat te maken!!

Donderdag had ik weer eens hoofdpijn dus heb toen nog niks gedaan behalve op me bed liggen. Vrijdag was er een soort sportdag. De kinderen vonden het erg leuk. Smiddags was er een feestje. Een welkoms feestje voor mij en linda, ineke en bob (de oprichters van de PCC) en een afscheidsfeestje voor de andere 2 vrijwilligers die overmorgen vertrekken. Het was erg leuk. De kinderen deden stukjes voor over wat ze geleerd hadden (bijvoorbeeld liedjes zingen waar ze voor geoefend hadden) En iedereen was blij. De kinderen dansten en maakten muziek. Hier kunnen die kinderen echt vet goed djambee spelen (op zon trommel) Ook kregen wij van de PCC eten. Dat is hier erg speciaal. Alleen wat voor mij iets minder was, want we kregen rijst. Daar maak je mij absoluut niet blij mee haha. Ik wilde niet grof of ondankbaar overkomen dus heb ik het als een boer met kiespijn een half bord opgegeten.

Ik heb ook met verschillende caregivers gesproken.

De caregivers hebben ieder hun eigen kinderen, meestal zijn dat er rond de 3,4. Voordat ze hier aangenomen worden, worden er veel vragen gesteld of je bijvoorbeeld getrouwd ben. Als je hier wilt werken mag je niet getrouwd zijn omdat je dan geen genoeg aandacht voor de kinderen hebt. De caregivers werken hier 7 dagen per week. Toen ik dat hoorde dacht ik woow. Dat is veel! Maar voor hun is dit thuis. Dus daarom misschien beter te doen. Ze noemen hun kinderen ook zelfs dochter of zoon. De mensen zeggen hier: 'One big happy family'. Ik vroeg me ook af hoe het dan zit met hun eigen familie. Dus vroeg het aan 1 van de caregivers. Die zei dat ze 2 weken vrij hebben per jaar.En dat ze dan naar hun eigen familie gaan. Echt knap dat ze dat kennen, ik zou dat echt niet kunnen. Van sommige wonen hun familie zelfs 9 uur rijden bij ze vandaan! Als de caregivers willen trouwen dan moeten ze kiezen, of PCC of trouwen. Het kan niet beide.


Gister heb ik wat engs meegemaakt!! Ik moest even naar de wc. Zat er een sprinkhaan van 10 cm in!! Ik schrok me helemaal naar. Toen heb ik eerst de deur dichtgedaan, toen tot 10 geteld, toen wc ingerend, ogen dicht en toen heel hard eruit gerend. Wat een drama. Maar heb al vooruitgang geboekt qua insecten. Spinnen van een halve cm vind ik niet meer eng. Dus hoop dat het beter word.


Vandaag was het weekend. Ik en 3 andere vrijwilligers wilden naar een soort apenbos. Eerst met de taxi erheen. De taxi's zijn hier erg, heel erg oud. Denk dat ze al 3x zijn afgeschreven voordat ze hierheen zijn gekomen haha. De weg erheen was erg mooi. Zooooveel groen! Ook als er kinderne langs de weg stonden begonnen ze te zwaaien en zeggen: Aubruni, dat betekend blanke. Soms voel ik me hier echt van een andere planeet ofzo omdat je de enige witte ben.
Maar terug naar de apen. We hadden vooraf bananen en noten gekocht. Toen we daar waren kwamen de apen naar ons toe. Ik had een banaan in me hand en de apen pakten het aan. Dat was zo leuk ze aten gewoon uit je handen. Echt een hele leuke ervaring. Ook waren er baby apen. Die hingen aan de moeder dat was zo schattig om te zien! Ook was het daar een heel erg mooi bos. De vlinders vlogen overal, dat was zo mooi.
Ook was er een soort holle boom. Het is een beetje moeilijk om uit te leggen. Maar je moet je voorstellen dat er vroeger een boom groeide. Daar omheen ging een andere boom groeien. De boom binnenin stierf af en nu is het een holle boom. (Het is een beetje een vage uitleg maar als het lukt om er fotos bij te plaatsen kan je je er iets bij voorstellen)
Nou ik vind me blog van vandaag wel weer mooi geweest.


Lieffssssss xxxxxx

  • 09 November 2013 - 20:46

    Jeannet Klaassen:

    Hoi Schat

    Nou je hebt weer een leuk stukje geschreven. Alls je straks terug bent durf je iedere spin of ander
    ongedierte te pakken die hier rond loopt.
    De kinderen in de werkplaats zijn zeker super trots als je ze bij je komt kijken, .Heb je bij hun ook het telefoon hoesje gekocht.
    Je moet er toch niet aan denken dat hier hier 50 weken 7 dagen per week achter elkaar werk.

    we kijken uit naar de foto;s hoop echt dat we ze via de app kunnen plaatsen
    nou groetjes en een dikke kus van ons allemaal xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx.

  • 09 November 2013 - 20:49

    Jeanine:

    Zo gaaf om te horen, en vergeet niet een sjaal voor mij te maken :P

  • 09 November 2013 - 21:24

    Janny Ouwehand:

    Nou zeg wat een week heb jij al achter de rug. Lees met plezier je avontuur. Geniet ervan.

  • 09 November 2013 - 22:34

    Anja:

    Hoi lief nichtje van me.
    Hoe gaaf is het om jou verslag zo snel te lezen. Dat ging vroeger wel anders. We kijken uit naar het vervolg. Xxxx fam wagemaker

  • 10 November 2013 - 09:03

    Willemijn:

    Wauw... Echt zo onwijs gaaf wat jij allemaal meemaakt! Echt zoooooo gaaf!! Geniet er heerlijk van! Haha en die sprinkhaan! Je durft wel hoor! Pff!
    Xx

  • 10 November 2013 - 11:53

    Ellen Klaassen:

    hee grote zus zijn ijgelek de kinderen bang voor de spinen en insecten xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx ellen

  • 10 November 2013 - 15:04

    Geertje Ouwehand:

    Hee Lieverd,

    Wat maak je toch een hoop mee. Mooi hoor en leuk met die aapjes. Geniet van je avontuur.

    veel liefs en kijk uit.

  • 10 November 2013 - 18:17

    Marianne:

    he marianne
    wat een verhaal weer zeg je maakt een hoop mee zo te horen .
    lijkt me vreselijk leuk om naar die aapjes te gaan heb je daar ook foto's van ?
    hier is het koud en nat bah dan jij lekker in het zonnetje of is het erg heet daar ?
    nou veel plezier en geniet daar maar lekker .......

  • 10 November 2013 - 18:48

    Marloes:

    Hoi Marianne,

    Wat mooi om te lezen hoe het met je gaat! Ik blijf je hier volgen :)
    Je hebt al behoorlijk wat meegemaakt in de eerste week zeg.
    Wel gaaf dat je daar nu bent zeg.
    Heel veel succes bij alles wat je daar doet en geniet er vooral van!

    Groetjes

  • 10 November 2013 - 22:30

    HERMA:

    HA MARIANNE

    WAT EEN LEUKE STUKJES SCHRIJF JE OVER JE BELEVENISSEN
    IK GA JE VOLGEN EN WENS JE VEEL SUCCES DAAR

    HARTELIJKE GROETEN
    hERMA

  • 11 November 2013 - 15:59

    Marianne De Bruin:

    Ha lieverd!

    Wat leuk om te weten dat je het naar je zin heb,
    Ik vind het super knap van je, ook ik ga je blog in
    de gaten houden. Je heb nu al zoveel meegemaakt joh!!!
    Ik ben benieuwd naar je volgende blog!

    Heeel veel plezier daar meid,
    Geniet ervan en pas goed op jezelf

    Liefs, Marianne

  • 11 November 2013 - 23:40

    Samantha:

    uhhhh.... maar straks ben ik de enige die hysterisch gaat gillen en van ellende rondjes gaat draaien.. ik moet ook maar een weekje gaan survivallen! Echt gaaf al die ervaringen die je opdoet! Hoop dat je niet veel last meer krijgt van hoofdpijn..

    Kus Xx

  • 12 November 2013 - 21:58

    Will De Roode:

    Hey Marianne zo leuk om al je avonturen te lezen en je op deze maniet te kunnen volgen.Kijk al uit naar je volgene verslag Hou je Taai XXX Groetjes Will

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Katwijk-Midden

Mijn eerste reis

Naar Ghana

Recente Reisverslagen:

14 Februari 2014

LAATSTE WEEK GHANA WEEK 14

05 Februari 2014

WEEK 13

21 Januari 2014

WEEK 12

12 Januari 2014

WEEK 11

05 Januari 2014

REISVERSLAG WEEK 10
Marianne

Ghana

Actief sinds 27 Okt. 2013
Verslag gelezen: 389
Totaal aantal bezoekers 14060

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2013 - 14 Februari 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: