2e werkdag - Reisverslag uit Katwijk-Midden, Nederland van Marianne Klaassen - WaarBenJij.nu 2e werkdag - Reisverslag uit Katwijk-Midden, Nederland van Marianne Klaassen - WaarBenJij.nu

2e werkdag

Blijf op de hoogte en volg Marianne

06 November 2013 | Nederland, Katwijk-Midden

Hallo iedereen

Vandaag mn tweede dag. sóchtens heb ik samen met de andere nieuwe vrijwilliger een boek gelezen (een soort map waar alle kinderen in staan waar ze vandaan komen, wat ze leuk vinden, hun geschiedenis enzovoort) Toen ik sommige dingen las ;echt zo bizar. Er was bijvoorbeeld een meisje. Ze was geboren in een ziekenhuis. Toen de ouders zagen dat ze gehandicapt geboren was, zeiden ze tegen de dokters. Of jullie nemen de zorg voor haar of we gaan naar het bos en laten haar achter,en zal ze dood gaan. Want wij hoeven haar niet.
Toen ik het las kreeg ik gewoon kippenvel. Echt zo bizar. Hoe kan je je
bloed eigen kind gewoon zomaar afstaan?.
Ook stonden er bij veel kinderen: parents unknown.
Als je gehandicapt ben en hier wordt geboren heb je niet veel kans.
Dan kan je blij wezen dat je in Nederland geboren bent.
De kinderen die hier zijn hebben echt geluk. Het is hier een kinderparadijs de hele dag worden ze geëntertaind.
Vandaag heb ik weer meegekeken met verschillende dingen.
Ik heb meegekeken met een groep autistische kinderen.Ik ken de namen
steeds beter, hoop dat ik ze snel kan, maar dat gaat denk wel 3 weken
duren aangezien ik verschrikkelijk slecht ben in namen en gezichten.

Vanavond hebben we jam gegeten. Dat is een soort aardappel hier.
Best lekker.
Hier moet je eten met je rechterhand (jam eet je met je handen erg wennen) je betaald met je rechterhand, je neemt tasjes aan met je
rechterhand. Aangezien ik links en rechtshandig ben moet ik erg opletten.
Ik leer steeds meer en beetje bij van de cultuur hier.

Ik las dat veel mensen om foto's vroegen. Eigenlijk heb ik er nog maar
een stuk of 3 foto's gemaakt, dus ga wat meer foto's maken.
Aangezien de verbinding soms slecht is, hoop ik dat ik de foto's via mijn
mail kan verzenden en mijn ouders het op me blog kunnen zetten. Omdat
het hier erg lang duurt.

Tot de volgende blog
groetjes Marianne xxx

  • 06 November 2013 - 21:52

    Jeannet:

    hoi lievert,

    Als je dat zo leestmag echt blij zijn datje wiegje hier hebt gestaan,echt erg.

    Gelukkig dat de kinderen bij hand inhand goed tercht zijn gekomen.
    Mis je het nederlandse eten al. je worteltjes, en je witlof. je komt straks mager terug, jammer dat jevader
    maar 2 weken blijft, zal goed voor hem zijn als hij ook een beetje afgeslankt terug zou
    komen.
    Nou groetjes en een hele dikke kus van ons allemaalxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 07 November 2013 - 13:01

    Petra:

    Hoi wijffie
    het is zeker heel indrukwekkend om daar te zijn vooral omdat wij hier in nederland heel anders leven. Je zal er veel leren en als je hier weer terug in nederland bent zal je waarschijnlijk anders tegen bepaalde dingen aankijken.
    Kan je moeder en ik ook met je vader meekomen misschien kunnen wij dan ook wat kilootjes kwijt raken ha ha ha ha maar of dat helpt weet ik niet want als ik honger/trek heb (vreet) ik alles.
    Nou wijffie geniet van de ervaringen die je daar mag mee gaan maken.
    dikke knuffel fam varkevisser

  • 07 November 2013 - 17:14

    Greet:

    Hoi Meid,

    Leuk van je te horen. Het is wel wat als je de verhalen leest.
    Zo zie je 6 uurtjes vliegen en dan het cultuur verschil.
    Wat mogen we dankbaar zijn dat ons nestje hier gestaan heeft.
    Wil je alstublieft niet al te goed engels gaan praten , we moeten nog wel kunnen lachen in Turkye.
    Hoop gauw foto"s van je te zien.
    Dikke kus Greet en Albert

  • 07 November 2013 - 19:58

    Samantha:

    Pfoeeeee wat een geluk heb ik gehad zeg! Hier binden ze hondjes aan een boom in het bos als ze de diertjes zat zijn, maar daar doen ze het gewoon met baby's.. verschrikkelijk! Als je maar niet die rare gewoontes mee naar Kattuk neemt hoor... Nouja dan gaan we wel lekker spareribs eten dat kan dan weer wel ongegeneerd met je handjes! Ben je al lekker bruin? Dat scheelt wel weer een paar ritjes naar de zonnebank :)

    lekker genieten!!
    en ben benieuwd naar de foto's

    Kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Katwijk-Midden

Mijn eerste reis

Naar Ghana

Recente Reisverslagen:

14 Februari 2014

LAATSTE WEEK GHANA WEEK 14

05 Februari 2014

WEEK 13

21 Januari 2014

WEEK 12

12 Januari 2014

WEEK 11

05 Januari 2014

REISVERSLAG WEEK 10
Marianne

Ghana

Actief sinds 27 Okt. 2013
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 14057

Voorgaande reizen:

31 Oktober 2013 - 14 Februari 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: